Użytkownik:
Hasło:

Popularne pytania

  1. Jakie zmiany nastąpiły w nowym systemie pocztowym?

    Zmianie uległ adres POP3 i SMTP serwera pocztowego AONetu:

    → dla poczty przychodzącej: pop3.aonet.pl port 110 (995 z SSL)
    → dla poczty wychodzącej: smtp.aonet.pl port 587 (465 z SSL)

    Dodatkowo pojawił się protokół IMAP:
    → dla poczty przychodzącej: imap.aonet.pl port 143 (993 z SSL)
    → dla poczty wychodzącej: smtp.aonet.pl port 587 (465 z SSL)

    Serwer poczty przychodzącej POP3/IMAP oraz poczty wychodzącej SMTP wymaga uwierzytelnienia czyli podania nazwy użytkownika (login) w formie pełnego adresu email (np. [email protected]).

  2. Czy po migracji sytemu pocztowego zmieniło się hasło do poczty?

    Twój adres email (np. [email protected]) i hasło nie zmieniły się. Jeżeli zapomniałeś hasła skontaktuj się z Działe administracji serwerami przez formularz kontaktowy lub telefonicznie.


  3. Gdzie znajduje się przykładowa konfiguracja klienta poczty AONet?

    Przykładowa konfiguracja dla programu: Thunderbird, Outlook Express, Outlook 2007, The Bat, dostępna jest w dziale 'Wsparcie' ->'Poczta przez program'.

  4. Jak zmienić protokół pocztowy z POP3 na IMAP w kliencie poczty?

    W programie pocztowym: Thunderbird, Outlook Express, Outlook 2007, The Bat, zmiana konta email z protokołu POP3 na IMAP lub odwrotnie, nie jest możliwa. Jedyne rozwiązanie to skonfigurowanie nowej skrzynki pocztowej (login i hasło pozostają bez zmian), ale tym razem wybierasz IMAP. Pamiętaj, że obecnie Twoje konto pocztowe ustawione jest na protokół POP3.

  5. O co chodzi z dostępem do konta email z użyciem SSL?

    Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym AONetu będzie zaszyfrowana. Dzięki temu Twoja poczta będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłania wiadomości email.

  6. Po zalogowaniu się na pocztę WWW nie widać emaili. Dlaczego?

    Aby poprawnie zalogować się na pocztę elektroniczną przez stronę WWW musisz podać swój PEŁNY adres email (np. [email protected]) i hasło. 

  7. Program pocztowy nie wysyła emaili. Dlaczego?

    Poczta AONet wymaga włączenia w programie pocztowym funkcji uwierzytelnienia poczty. Szczegółowe informacje znajdują się w sekcji 'Wsparcie' > 'Poczta przez program'.  


Informacje ogólne

  1. Co to jest internetowe łącze symetryczne?

    W przeciwieństwie do tanich łącz asymetrycznych oferowanych przez Orange i kablówkę, internetowe łącze symetryczne charakteryzuje się równą prędkością pobierania (download) jak i wysyłania (upload) danych.

  2. Ile wynosi opłata za internetowe łącze symetryczne?

    Aktualnie opłata wynosi 60PLN i jest pobierana w formie składki.

  3. Dlaczego za drogie internetowe łącze symetryczne płacę tak mało?

    Jesteśmy Stowarzyszeniem a nie firmą nastawioną na zysk. Solidarnie, składamy się na symetryczne łącze, które ze względu na wysoką cenę dotychczas zarezerwowane było tylko dla dużych firm i korporacji.


Internet

  1. Jaka jest przepustowość symetrycznego łącza internetowego?

    Przepustowość łącza internetowego wynosi 250+Mbps. Następny duży upgrade łącza planowany jest na styczeń 2016r.

  2. Jak sprawdzić aktualną przepustowość Internetu?

    Wejdź na stronę http://speedtest.net, a następnie wybierz miasto 'Warszawa' -> 'Netia' lub 'Orange'.

  3. Jak skonfigurować komputer do połączenia internetowego?

    Dzięki serwerowi DHCP AONet nie musisz ręcznie konfigurować połączenia sieciowego. Wszystkie niezbędne informacje pobierane są automatycznie w momencie uruchomienia Twojego systemu operacyjnego.

  4. Jak udostępnić łącze internetowe dla kilku komputerów?

    Pozwala na to urządzenie zwane routerem, które rozdziela sygnał internetowy na kilka komputerów.

    Skontaktuj się z Działem utrzymania sieci przez formularz kontaktowy lub telefonicznie, aby uzyskać poradę w sprawie wyboru, zakupu i konfiguracji routera.


Komputer bezpośrednio podłączony do sieci AONet
  1. Co robić w przypadku braku połączenia internetowego?

    Musisz przeprowadzić diagnostykę połączenia internetowego sprawdzając w pierwszej kolejności:
    → kabel sieciowy,
    → kartę sieciową - musi być włączona,
    → firewalla i program antywirusowy - na czas testów muszą być wyłączone,
    → dostępność (ping) strony aonet.pl - komunikat 'upłynął limit czasu żądania', oznacza, że sieć nie działa lub podłączyłeś do niej nowy sprzęt (niezarejestrowany MAC adres).

    Jeżeli wykonałeś powyższą procedurę prosimy o kontakt z Działem utrzymania sieci poprzez formularz kontaktowy lub telefoniczny.

  2. Jak sprawdzić kabel sieciowy?

    Zbadaj czy kabel sieciowy nie jest uszkodzony. Szczególną uwagę zwróć na wtyk RJ45 zaciśniety na końcu kabla.

  3. Jak sprawdzić czy moja karta jest włączona?

    Kliknij przycisk 'START', a następnie wybierz kolejno polecenia 'Panel Sterowania' -> 'Sieć i Internet' -> 'Centrum sieci i udostępniania' -> 'Zmień ustawienia karty sieciowej'.

    W oknie 'Połączenia sieciowe' kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę karty sieciowej i wybierz polecenie 'Włącz'. Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.

  4. Jak wyłączyć firewalla i program antywirusowy?

    Kliknij przycisk 'START', a następnie wybierz kolejno polecenia 'Panel sterowania' -> 'System i zabezpieczenia' -> 'Zapora systemu Windows' -> 'Włącz lub wyłącz Zaporę systemu Windows'.

    W oknie 'Dostosuj ustawienia' kliknij pozycję 'Wyłącz Zaporę systemu Windows (niezalecane)' w obszarze każdej lokalizacji sieciowej, której nie chcesz chronić, a następnie użyj 'OK'.

  5. Jak spingować stronę aonet.pl?

    Kliknij przycisk 'START', zaś w polu wyszukiwania 'uruchom' wpisz polecenie 'cmd'. W konsoli (czarne okno) wydaj komendę 'ping aonet.pl'.

  6. Jak odczytać MAC adres oraz IP komputera?

    Kliknij przycisk 'START', zaś w polu wyszukiwania 'uruchom' wpisz polecenie 'cmd'. W konsoli (czarne okno) wydaj komendę 'ipconfig /all'. Następnie odczytaj pola 'adres IP' (np. 192.168.X.X) i 'adres fizyczny' (czyli MAC np. 94:FF:00:FF:00:b8).

  7. Jakie są najczęstsze przyczyny problemów z połączeniem internetowym?

    → niezgodność adresu MAC komputera użytkownika z tym na serwerze DHCP AONet,
    → firewall na komputerze użytkownika zaczyna blokować wszystkie połączenia internetowe,
    → brak zainstalowanego oprogramowania antywirusowego.


Komputer podłączony przez router do sieci AONet
  1. Jak przeprowadzić diagnostykę routera?

    W przygotowaniu.


Poczta

  1. Jak założyć konto pocztowe w domenie aonet.pl?

    Jeżeli chcesz założyć pocztę na serwerze AONetu prosimy o kontakt z Działem administracji sewerami poprzez formularz kontaktowy lub telefoniczny.

  2. Jak zalogować się na konto Poczta AONet?

    Do skrzynki możesz dostać się za pomocą przyjaznego i użytecznego panelu WWW o adresie https://poczta.aonet.pl lub za pomocą specjalnego programu pocztowego w Twoim komputerze (np. Thunderbird, Outlook).

    Szczegółowe informacje znajdują się w sekcji 'Wsparcie' > 'Poczta przez WWW' lub 'Poczta przez program'.

  3. Zapomniałem hasła - co robić?

    Jeżeli zapomniałeś hasła do skrzynki pocztowej skontaktuj się z Działem administracji sewerami poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie.

  4. Jak zmienić hasło?

    Procedura zmiany hasła:
    → wpisz w przeglądarce internetowej adres https://poczta.aonet.pl,
    → po zalogowaniu się na skrzynkę pocztową wybierz w prawym górnym rogu 'Ustawienia' -> 'Hasło' (lewa strona ekranu), a następnie wypełnij pola do zmiany hasła.

  5. Jaka jest skuteczność filtrów antyspamowych?

    Filtr antyspamowy wyłapuje niechcianą poczte czyli SPAM na poziomie 99%. Dodatkowo na koncie pocztowym możesz zdefiniować własne filtry wiadomości email. Jak to zrobic? Instrukcję znajdziesz w dziale 'Wsparcie' ->'Poczta przez WWW'->'Filtry'.


FTP

  1. Jak założyć konto FTP w domenie aonet.pl?

    Jeżeli chcesz założyć konto FTP na serwerze AONetu prosimy o kontakt z Działem administracji sewerami poprzez formularz kontaktowy lub telefoniczny.

  2. Jak zalogować się na konto FTP?

    Potrzebne informacje znajdziesz w  sekcji 'Wsparcie' > 'Dostęp do FTP'.

  3. Jakie jest hasło na konto FTP?

    Hasło jest takie same jak do Twojego konta Poczty AONet.


Teamspeak

  1. Co to jest Teamspeak?

    Teamspeak jest bezpłatnym komunikatorem wykorzystującym technologię VoIP do komunikacji głosowej między wieloma użytkownikami Internetu.

  2. Jak zalogować się na serwer Teamspeak AONet?

    Zainstaluj na swoim komputerze program Teamspeak-klient, a następnie zapoznaj się z instrukcją dostępną w sekcji 'Wsparcie' > 'Dostęp do Teamspeaka'.

  3. Jak uzyskać hasło dostępowe?

    Prosimy o kontakt z Działem administracji serwerami poprzez formularz kontaktowy.

  4. Kto jest administratorem serwera?

    Administratorzy Teamspeak AONet: ratel, piski, bratanek, rEA.